Kosmos


Nasze dzieci powodują, że często pojawiają się u nas nowe zainteresowania. Ja nigdy dotąd nie badałam kosmosu, do teraz! 🛰🚀
Kiedy zobaczyłam książkę „Kosmos” Tomasza Rożek nakładem do @wydawnictwo_wilga , to poczułam mocne bicie serca, czułam że ta literatura jest dla nas! 
Bardzo łatwo się czyta, poznaje wszechświat i wszystkie ciekawostki z nim związane. 
Świetne ujęcie realistycznych zdjęć z sond, pozwalają na łatwość w przyswajaniu wiedzy. 
Autor odpowie na wiele nurtujących Was kwestii dotyczących wszechświata.

Wielki wybuch, protony, neutrony, kosmos rozpalił się z chwilą powstania gwiazd...💫✨🌟
Słońce daje możliwość powstawania życia na Ziemi, a otaczające nas pierwiastki łącza się i dają nowe życie. Wszechświat ciągle się powiększa, ale jest też coraz ciemniejszy. 
Nie pojawiają się nowe gwiazdy, do życia w kosmosie potrzeba wodoru. 
Ujmujące jest zdjęcie Wenus na tle Słońca. 
Kiedy życie na Ziemi przestanie istnieć? 
Wtedy gdy woda odparowuje i będziemy gorąca planetą jak Wenus?
W ciekawostkach doczytałam, że Wenus jest bardzo podobna do Ziemi, nadal jest planetą aktywną, jeśli wybuchały wulkany, mogło być też życie, jak na Ziemi. 

Mars też był planetą aktywną, jednak jego gęstość nie pozwoliła na przetrwanie życia. 
Dziś już jego serce nie bije. 

Nie zabraknie tu rozszerzenia tematu o galaktyki, drogi mleczne, gwiazdy, czy planety. 

Książka podzielona na dwa schematy, w których jednym jest narracja prowadzona w formie dialogu, a druga to propozycja eksperymentów w domu np. Jak sprawdzić kształt wszechświata? Jak powstaje trzęsienie ziemi? 
Można zrobić doświadczenie w którym sprawdzimy jak powstały galaktyki! 

Dowiemy się jak świecą gwiazdy, a wzory E=mc2 nie będą stanowiły zagwostki! W ostatnim rozdziale okiem Hubble’a- amerykańskiego astronoma, który udowodnił, że mgławice spiralne są odległymi galaktykami, znajdującymi się poza Drogą Mleczną. 
Te galaktyki możemy podziwiać właśnie w tym rozdziale. Dla mnie to dzieła sztuki, najbardziej  przyciąga moje oko ARP 273 para galaktyk w konstelacji Andromedy. ( taka Ruda spirala na zdjęciach)

Książka dopracowana w każdej cali, ku zdziwieniu zachwyciła mnie jakość papieru z jakiego została wykonana książka. Jest przyjemna w dotyku, stronice wydają się miękkie co dodaje przyjemności z czytania. 
Dla mnie to must have domowej biblioteczki miłośnika kosmosu. 













Komentarze

Popularne posty