Listy od Feliksa Feliks na tropie świąt






Która pamiątka z podróży przywołuje w Was dobre wspomnienia? 

Kiedy Szopek ubrał maskę z Wenecji, z natchnieniem wróciłam do rozmowy z Włochem o karnawale. 

Kiedy odkryłam książki o Feliksie, małym, pluszowym zającu kochającym podróżować, pomyślałam, że ten bohater przypomina mi dawną mnie. 

Szopek z aprobatą przyjął książki, można by rzecz, że czytanie nabrało nowego wymiaru, dzięki załączonym do książki listom i niespodziankom. Ja osobiście rozkochałam się literaturze dziecięcej, która w sposób niebanalny, edukacyjny poszerza horyzonty i dostarcza wiedzę, w sposób fascynujący. 

Cała seria to podróż dookoła świata,  w której odkrywamy życie dzieci w różnych zakątkach świata.
„Listy od Feliksa. Na tropie świąt” nakładem od @mamikapl , to książka która w sposób prosty opisuje najciekawsze tradycje. 

W szkole dzieci między sobą dyskutują na temat nowego roku i nie mogą uwierzyć chłopcu, że on dopiero będzie obchodzi te święto. 
Feliks postanowił wyruszyć w podróż, by się tego dowiedzieć. 

Otrzymujemy od niego listy z najdalszych zakątków, taaak prawdziwe listy, często ze zdjęciami. Dzięki temu choć na chwile odwiedzimy roztańczone Rio de Janerio, dowiemy się co robią smoki w Pekinie, weźmiemy udział w karnawale w Tel Awiwie, spróbujemy słodkiej uczty w Petrze, weźmiemy udział niezwykłej Nocy Świętojańskiej w Finlandii i … dzięki dociekliwości Zająca, dostaniemy niezłą lekcje geografii. 

Nie da się nie pokochać tych książek, są stworzone z myślą o dzieciach. 
Bardzo precyzyjne ilustracje, efekt zaskoczenia, to tylko ułamek tego, co daje te książka. 

Ten kto jeszcze nie zna, to koniecznie musi poznać Feliksa ! 

——————
#wydawnictwomamiko #listyodfeliksanatropieswiat #tradycje #zwyczajenoworoczne #podróże #podrozemaleiduze #ksiazkidladzieci #ksiazkidlanajmlodszych #książkiaktywizujące #wenecja #karnawał #riodejaneiro #booklover #małyczytelnik #ksiazkoholik #molksiazkowy #mojedzieckoczyta #czytamdzieckunaglos #czytamdzieckucodziennie #recenzjaksiazki #czytaniezbliża #czytaniepomaga #czytaniepomagazapomnieć #readingtime #książkowezdjęcie #weneckamaska #wartoczytać #ksiazkizniespodzianką #littlebookworm #czytajacedzieci 










 

Komentarze

Popularne posty