Mów, słuchaj i zrozum








 Bycie dobrym rodzicem to prawdziwe wyzwanie. 


W dużej mierze chce wychować Szopka na osobę pewną siebie, lubiącej siebie i świadome, że jest w porządku, nawet jeśli nie jest idealny. Takie dzieci nie potrzebują idealnych rodziców. To, czego potrzebują , to dorosłych autorytetów. 


Bardzo ważna dla mnie książka : 

„Mów i słuchaj i zrozum” Petra Krantz Lindgren, zadbaj o poczucie własnej wartości swojego dziecka @wydawnictwomamania 💫


Obecnie wspominam edukacje domową, teraz z perspektywy pracy w przedszkolu i pracy z Szopkiem, jako najpięknieszy okres w życiu. Kiedy to ja wyznaczałam nam ścieżkę rozwoju, rytm dnia, sposoby na rozładowanie emocji. Mogłam się skupić na nas, a rodzicielstwo miało większe pole do popisu. 


Obecnie wymaga to większego nakładu czasu i energii. A bywa, jak dobrze wiecie- różnie. 


Dlatego sięgam po świadomą literaturę, starając się zapamiętać schematy, by w pracy w przedszkolu umiejętnie wykorzystywać w różnych sytuacjach, zarówno do dzieci jak i mojego Szopka. 


W tej książce, poradniku, znajdziemy wiele tematów bliskości, alternatyw i propozycji rozwiązań sytuacji stresowych. 


Książka mówi jasno o próbie zaspokajania potrzeb obu stron. Pokazuje również o możliwości budowania relacji i zainteresowania w rodzinie. 


Zapamiętałam jedno fascynujące mnie pytanie: „Jak chciałabyś, żeby cię pocieszać kiedy jesteś smutna?”


W tej książce doceniam opisy prawdziwych sytuacji. 


Książka wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego rodzica oferując mu praktyczne porady, ćwiczenia pomagające określić, jakimi rodzicami chcielibyśmy być i jak możemy to osiągnąć. 


Poczucie wartości u każdego człowieka stanowi podstawę, na której rozwijają się wszystkie inne cechy. Dzieci ze zdrowym poczuciem własnej wartości akceptują siebie i lubią mieszalnie od okoliczności zewnętrznych, obiorą odpowiedzialność za dwoje czyny i z odwagą wkraczają w świat- dlatego pomóż dziecku uwierzyć w siebie ! 💫🙋🏼‍♀️


_____________

#wydawnictwomamania #mówsłuchajizrozum #własnawartość #samoocena #akceptacjasiebie #akceptacjasiebiepodstawąszczęścia #ksiazkaoemocjach #ksiazkadlarodzicow #ksiazkadlanauczycieli #ksiazkadlaciebie #przedszkolak #rozwojdziecka #poradnikdlarodzicow

Komentarze

Popularne posty